http://corlumyo-et.web.nku.edu.tr/

Elektronik Teknolojisi Ön lisans Programı

Programı Sunan Akademik BirimElektronik Teknolojisi
Program Direktörü.
Program TürüÖn lisans Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiMezuniyet derecesi seviyesi "Önlisans"tır
Kazanılan DereceMezun olunduğunda Elektronik Teknolojisi programı diplomasına sahip olunur. Ünvanı ise "Elektronik Teknikeri"dir.
Eğitim TürüTam zamanlı
Kayıt Kabul KoşullarıOrtaöğretimden Mezun Olmak
Önceki Öğrenmenin TanınmasıTürk Yüksek öğretim kurularında öncel öğrenimin tanınması süreci daha başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Namık Kemal Üniversitesinin tüm programlarında da öncel eğitimin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, bölümlerin müfredatlarında yer alan zorunlu Yabancı dil dersi için her öğretim yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden kendi kendilerine öğrenme sürecini tamamlayan ya da değişik yollarla bu derslerdeki öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler bu sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar
Mezuniyet Koşulları Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 120'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Program AmacıProgramın amacı; elektronik teknolojisinin temeli üzerine kurulan elektrikli cihazlar, güvenlik sistemleri, iletişim araçları, otomasyon sistemleri, tıbbi cihazlar, endüstriyel sistemler gibi birçok uygulama alanında ihtiyaç duyulan nitelikli teknik eleman ihtiyacını karşılamaktır.
Mezunların Mesleki ProfilleriMezunlarımız elektrik ve elektronik devre ve devre gereçleri üreten tesislerde, asansör imalat ve montajında, bilgisayar sistemlerinde (yazılım, montaj, tamir), haberleşme sektöründe, otomasyon sektöründe, güç elektroniği sektöründe, biyomedikal cihaz sektöründe, güvenlik sistemleri sektöründe, CNC makineleri sektöründe çalışabilirler. Ayrıca gıda, tekstil, otomotiv, uçak, savunma sanayileri gibi alanlarda faaliyet gösteren büyük, orta ve küçük ölçekli işletmelerde istihdam edilebilirler.
Bir Üst Dereceye GeçişElektronik Teknolojisi ön lisans programını başarı ile bitirenler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavında başarılı oldukları takdirde, aşağıdaki lisans programlarına geçiş yapabilirler: Elektrik Mühendisliği Elektrik-Elektronik Mühendisliği Elektronik Mühendisliği Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği Fizik Havacılık Elektrik ve Elektroniği Kontrol Mühendisliği Meteoroloji Mühendisliği Uçak Elektrik-Elektronik
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Her dönem en az bir vize sınavı uygulanır. Vizelerin yanı sıra, her dönemin başında verilen dönem içeriğinde tarihleri belirtilen proje ve ödevler verilir. Her dönemin sonunda, öğrencinin final sınavına girmek zorundadır. Kriterler (ara sınav, proje, ödev ve final gibi) ve dönem sonu notuna etki oranları dönem başında dağıtılan ve/veya web sitesinde yayınlanan ders içerikleri açık biçimde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih ve yer ve zamanlarda yapılır.  Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir. 

Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.

http://oidb.nku.edu.tr/yonetmenlik/2011eos.pdf adresinde bulunabilir.

Dönem sonu-bütünleme notu dersin sorumlusu tarafından değerlendirme kriterleriyle birlikte Öğrenci İşlerine teslim edilir. Dönem sonu ve bütünleme notları öğrenci bilgi sisteminde yayınlanarak ilan edilir. 

Notlar:

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir.  Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

 

Puan

Harfli Notu

Katsayı

Başarı Durumu

90-100

AA

4.00

Başarılı

80-89

BA

3.50

Başarılı

70-79

BB

3.00

Başarılı

65-69

CB

2.50

Başarılı

60-64

CC

2.00

Başarılı

50-59

DD

1.50

Başarısız

30-49

FD

1.00

Başarısız

0-29

FF

0.00

Başarısız

 

Öğrenciler DD, FD yada FF aldıkları dersleri dersin açıldığı ilk dönem almak zorundadırlar.

Başarılı Öğrenciler

Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar.

 

Eğitim Öğretim Metotları

 Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

*EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

KüçükGrup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha/Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme/Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri/ Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

Program Çıktıları

1-Elektronik alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek.
2-Elektronik alanında ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek.
3-Elektronik alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek.
4-Elektronik ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek
5-Elektronik ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak
6-Elektronik ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak.
7-Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler ile uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek
8-Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek ve denetlemek
9-Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Basic Level)‏.
10-Yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level A2)‏.

Müfredat

Elektronik Teknolojisi Kredili Ders Yapısı Şeması



1. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I 2 0 2
DAD003 Doğru Akım Devre Analizi 3 1 4
ETP105 Elektronik Meslek Bilgisi ve Güvenlik 2 1 4
MAT129 Matematik I 3 0 4
ÖÇT103 Ölçme Tekniği 2 1 4
SET001 Sayısal Elektronik 3 1 4
TDİ101 Türk Dili I 2 0 2
YDİ101 Yabancı Dil I (İngilizce) 2 0 2
Seçmeli ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ 1.SINIF GÜZ DÖNEMİ() 4
BİT002 Bilgi ve İletişim Teknolojileri 1 1 2
ETP-FZK01 FİZİK 2 0 2
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ADA001 Alternatif Akım Devre Analizi 3 1 5
ATİ102 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II 2 0 2
BDD001 Bilgisayar Destekli Devre Tasarımı 2 1 3
ETP201 Elektronik I 3 1 5
MAT128 Matematik II 3 0 3
SYT001 Sayısal Tasarım 3 1 5
TDİ102 Türk Dili II 2 0 2
YDİ102 Yabancı Dil II (İngilizce) 2 0 2
Seçmeli ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ 1.SINIF BAHAR DÖNEMİ() 3
AVP001 Algoritma ve Programlama 2 0 3
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

2. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ARA205 Arıza Analiz 2 0 3
ETP401 Elektrik Motorları ve Sürücüleri 3 1 5
ETP301 Elektronik II 3 1 5
GET002 Güç Elektroniği 3 1 5
MKD001 Mikrodenetleyiciler 3 1 5
SAT101 Sistem Analizi ve Tasarımı I 1 1 3
Seçmeli ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ PROGRAMI 2.SINIF GÜZ DÖNEMİ() 4
UNİSEC-COMYO 008 İş Güvenliği ve İşçi Sağlığı 2 0 3
KUD203 Kumanda Devreleri 2 1 4
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ETP301 Elektronik II 3 1 5
MYOSTJ01 Staj 0 2 5
Seçmeli ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ 2.SINIF BAHAR DÖNEMİ() 30
BDÇ001 Bilgisayar Destekli Çizim 2 1 4
ENA204 Endüstriyel Ağlar 2 0 3
İMD204 İleri Mikrodenetleyiciler 3 1 4
MYOİE01 İş Yeri Eğitimi 2 0 10
MYOİU01 İş Yeri Uygulaması 3 0 15
KST220 Kontrol Sistemleri 2 1 4
PDN001 Programlanabilir Denetleyiciler 3 1 4
SNT204 Sensörler ve Tranduserler 1 1 3
SAT102 Sistem Analizi ve Tasarımı II 1 1 3
Toplam AKTS: 40
Yıllık Toplam AKTS: 70

Ders & Program Çıktıları Matrisi

ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I
#
3221115231
3221115231
3221115231
3221115231
3221115231
3221115231
3221115231
3221115231
3221115231
DAD003 Doğru Akım Devre Analizi
#
2334534543
2345252345
3445453445
ETP105 Elektronik Meslek Bilgisi ve Güvenlik
#
5454321210
2223454321
0112123445
MAT129 Matematik I
#
2343124241
1141114141
1231114131
1141114221
1132113121
1121113111
ÖÇT103 Ölçme Tekniği
#
4524344211
5435235121
4333324222
3424225133
SET001 Sayısal Elektronik
#
2421212142
3313134512
2421315132
4342111312
2423212152
5131313422
2454114412
2213215222
1421414112
4412513332
2221112512
TDİ101 Türk Dili I
#
3323344333
4432444403
4433044034
4433004034
4433003033
4433003033
4433003033
2223212233
4433333344
2333323333
4433333330
3333333333
1111111111
1111111111
3333333333
YDİ101 Yabancı Dil I (İngilizce)
#
1113111122
1213123232
2223222223
1222123232
1122224222
3212223222
BİT002 Bilgi ve İletişim Teknolojileri
#
3113141251
3113141251
3113141251
ETP-FZK01 FİZİK
#
5434221110
1223354332
1212334454
ARA205 Arıza Analiz
#
2343213342
5123451234
2123242512
ETP401 Elektrik Motorları ve Sürücüleri
#
2134425535
2135345434
2132455533
2432515441
2134554355
ETP301 Elektronik II
#
2321222122
1242202242
2025232242
2212212425
2232421212
GET002 Güç Elektroniği
#
5334325121
5423233233
4244424222
4342343121
3433434213
3434325112
4353325122
3244434231
4333343122
MKD001 Mikrodenetleyiciler
#
4353111121
4353111121
4353111121
4353111121
4353111121
4353111121
4353111121
SAT101 Sistem Analizi ve Tasarımı I
#
3521124121
3521124121
3521124121
3521124121
UNİSEC-COMYO 008 İş Güvenliği ve İşçi Sağlığı
#
4545554454
4545554455
4543434443
KUD203 Kumanda Devreleri
#
2351121421
1354322123
4321314134